Формуємо позитивний образ школи (батькам майбутніх першокласників)

Автор: manager  • 15.05.2017


Що ж можуть зробити люблячі і небайдужі батьки для формування у своєї дитини позитивного образу школи, педагога і майбутнього навчання?

 

1. Перш за все, якщо у вашому виховному арсеналі є прийоми залякування школою, перестаньте їх використовувати. Не треба «згущувати фарби», навантажуючи дитини інформацією про різноманіття мінусів, присутніх в житті учнів початкових класів. У той же час остерігайтеся іншої крайності - появи на очах малюка «рожевих окулярів» в результаті регулярного опису вами райдужних картин шкільних буднів. Ваші розповіді про навчання повинні бути реалістичні та оптимістичні.

Давайте дитині правдиву інформацію про школу. Чи не обіцяйте, що все буде чудово і радісно. Готуйте малюка до того, що школа - це праця, а не тільки свято. Завірте його, що ви розділите з ним все майбутні труднощі і перемоги.

2. Якщо ви зловили себе на тому, що тривожитеся з приводу майбутнього навчання сина або дочки, раджу згадати вислів відомого всім Карлсона: «Спокій, тільки спокій!».

Психологи і педагоги давно говорять про те, що емоційний стан батьків практично завжди передається їхнім дітям. Тому потрібно припинити турбуватися і, розібравшись, що конкретно народжує ваші переживання, почати діяти. Отже, якщо ви думаєте, що дитина не готова до школи з інтелектуальної точки зору, то організуйте додаткові розвиваючі заняття (вдома або в «Недільный» школі і т.і.). Якщо побоювання викликає слабке здоров'я, то в час, що залишився до систематичної навчання час слід подумати про оздоровчі заходи, відвідування спортивних секцій, басейну, льодової ковзанки ... Якщо ви боїтеся, що дитина не знайде контакту з однокласниками, педагогом, то можна поділитися своїми переживаннями з дитячому психологом, вислухати його рекомендації.

3. Якщо у вашій родині є старші діти, намагайтеся обговорювати їх шкільні проблеми під час відсутності молодшу дитину або за «закритими» дверима. Слідкуйте за тим, щоб в процесі спілкування з братом і сестрою майбутній першокласник отримував не тільки негативну, але і позитивну інформацію про школу. При необхідності згладжуйте зовсім похмурі історії, міркуйте разом з дітьми про причини невдач, шукайте способи вирішення навчальних труднощів.

4. Об'єктивно оціните фізичні і психічні навантаження, що лежать на вашій дитині. У разі відвідування їм великого числа розвиваючих гуртків і секцій (спортивного та інтелектуального характеру), звертайте увагу на самопочуття, емоційний стан малюка після закінчення занять.

Пам'ятайте, що великий обсяг знань, велика кількість інформації, яку обрушують на дошкільника, переважання навчальної діяльності над ігровою може привести до перевтоми, боязні майбутніх навантажень в школі і, як наслідок, небажання її відвідувати.

5. Розповідайте малюкові про своє шкільне життя. Згадайте і поділіться з ним враженнями про численні свята, походи, спортивні змагання, конкурси, свідком і безпосереднім учасником яких ви були. Не зайве згадати про конфлікти, неприємності, які відбулися з вами і обов'язково про те, як ви з ними справлялися, хто допомагав, підтримував вас.        

6. Дуже корисно для формування у дитини позитивного ставлення до майбутньої навчанні розглядати разом з ним ваші шкільні фотографії, зошити, щоденники, грамоти - словом все свідоцтва ваших навчальних буднів, які зможете знайти. Така діяльність, що супроводжує коментарями, зауваженнями, жартами, якщо хочете, не тільки розширить уявлення майбутнього першокласника, а й зробить світ школяра і життя батьків більш зрозумілою, зблизить вас з вашим малюком.

7. Організуйте і проведіть екскурсію по школі, в яку незабаром надійде ваш син або дочка. Розкажіть і покажіть, де знаходиться майбутній клас дитини, їдальня, туалет, спортивний зал. Таке знайомство допоможе нейтралізувати можливий почуття страху, невпевненості перед невідомим місцем, а також сформує у малюка почуття причетності, можливо, гордості за свою школу.

8. Познайомте свою дитину з його майбутньої вчителькою. Необхідно, щоб він запам'ятав, як її звуть. Якщо буде можливість і бажання, нехай задасть педагогу кілька питань, а не обмежується загальноприйнятими «добрий день» і «до побачення» при зустрічі з ним. Така неформальна бесіда знову ж має на меті зниження емоційної напруги, тривоги перед невідомим і часто лякає майбутнім спілкуванням з учителем.

Визначитися з вибором викладача слід заздалегідь, і ні в якому разі не залишати цю справу на волю випадку. Подумайте, який дорослий потрібен вашому малюкові для розкриття його здібностей, підтримання дисципліни ... Має сенс навести довідки про педагога у знайомих, яким відомі його методи навчання, стилі взаємодії, спілкування з дітьми. Пам'ятайте, що головне в початковій школі - саме вчитель.


Комментарии созданы в Disqus